“Україна на шляху децентралізації освіти”

15 листопада 2016 року у м. Київ відбулася конференція на тему “Україна на шляху децентралізації освіти” організована Міністерством освіти і науки України спільно з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України та за підтримки шведсько-українського проекту «Підтримка децентралізації в Україні».

Мета конференції - розглянути перебіг та перспективи реформи децентралізації в системі загальної середньої освіти (висвітлити здобутки, ідентифікувати основні перепони, окреслити подальші кроки) та стати платформою для дискусій між розробниками реформ та практиками на місцевому рівні.

У громадах нобхідно створити єдиний освітньо-культурно-спортивний простір. Про це сьогодні наголосив Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку будівництва та ЖКГ Геннадій Зубко під час конференції «Україна на шляху децентралізації освіти».

За його словами 65% шкіл розташовані саме у сільській місцевості. У них навчаються 32% учнів і працюють 45% вчителів. Витрати на одного учня в селі становлять від 20 до 60 тисяч гривень на рік.

«Разом з тим, якість освіти у сільській місцевості в більшості випадків не дає можливості сільським дітям бути успішними та конкурентоспроможними у майбутньому. Маємо запровадити комплексний підхід у створенні освітнього простору у громадах . Це спосіб забезпечити у сільській місцевості якісні послуги», - підкреслив Геннадій Зубко.

Він повідомив, що в 2016 році розпочато децентралізацію в освіті - з 1 вересня – відкрилось 19 опорних шкіл в ОТГ в 12 областях.

«Сьогодні освіта без культурного простору, без наповнення змістом наших традицій є неповноцінною. Тому формат «Народного будинку» як культурного хабумає бути вбудований в освітній простір та інфраструктуру громади. Це не лише бібліотека або місце зустрічі жителів, це можливість відродження й укорінення культурних цінностей, традицій громади. Крім того, біля опорних шкіл ми бачимо розбудову й спортивного простору. Переконаний, що створення у громадах єдиного освітньо-культурно-спортивного простору - необхідна умова для того, щоб наші діти виросли патріотами, освіченими й конкурентоспроможними», - наголосив Геннадій Зубко.

Децентралізація у сфері освіти має сприяти автономії навчального закладу та самого вчителя. Втім не всі педагоги сільської місцевості охоче сприймають такі інновації. У чому вони вбачають проблему, та чого чекати від опорних шкіл – відповіді на ці питання шукали представники влади та громади під час дискусії

За словами Віталія Сітарського, начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Полонської об'єднаної громади Хмельницької області, при створенні опорної школи у його громаді найбільший супротив був від педагогічних колективів тих шкіл, які мали стати філіями та увійти в опорну школу. Батьків було простіше переконати.

«Ми проводили громадські слухання, особисто спілкувалися. Найкращий приклад – брати батьків, вести їх у школу та показувати кращі умови для дітей – це аргумент номер один. Коли батьки бачать кращі, конкурентні умови – вони задоволені», – пояснив пан Сітарський.

Вислухавши поважних експертів, лідерів освітніх ініціатив, вкотре всі переконалися, що децентралізація у сфері освіти має безліч можливостей для якісного навчання та умов для особистого розвитку.

Кiлькiсть переглядiв: 246